22 september 2012


Godmorgon lördag.
Tre saker jag inte förstår mig på: Regn, människor som säger en sak men gör en annan och kroppens överlevnadsinstinkt. 

Tre saker som finns på mitt skrivbord/soffbord just nu: Min fina Mac, frukostbrickan med gofrukost och mina högtalare. 

Tre saker jag gör jag just nu: Äter frukost, tittar på nyhetsmorgon och skriver det här.

Tre saker jag vill göra innan jag dör: Bli mamma, flytta till ett torp och jobba med någonting inom språk.

Tre saker jag kan: Laga mat, gå upp tidigt och stressa helt i onödan.

Tre saker jag tycker om: Min familj, kaffe och att samla på fina minnen i tankevänlig form.

Tre saker jag inte kan: Sluta sakna människor som inte finns i mitt liv längre, varva ner och sjunga.

Tre saker jag skulle vilja lära mig: Våga ta för mig mer, skissa och att alltid se det positiva i saker och ting.

Tre favoriträtter: Halloumisallad, fläskfilégryta och chili con carne.

Tre favoritlåtar: Kite - My girl and I, Loudon Wainwright III - The swimming song och The xx - Chained. Sjukt svårt att bara välja tre, buhu.

Tre favoritminnen: De dagar mina syskonbarn kom till världen, tre-bästa-minnena. Plus tusen andra saker som en gång varit fina men som jag nu bara vill glömma.

Inga kommentarer: