6 december 2011

Tisdagslista.

Prylar nära hjärtat: Alla fina loppisfynd, min dator, nya Vagabond skorna + mina röda glasögon som ni inte har fått sett ännu, kom jag på.

Fina minnen: Åh, det finns så många, stora som små. Men alla mina kaffestunder med finaste vännen, kramar med syskonbarnen, semestrar med E och sena sommarnätter på gröna kullar.

Platser du älskar: Alla platser där det finns kaffe, bra människor och en värmande sol. Gillar att picknicka i Högbo på sommaren och strosa på Stockholms gator på hösten och vintern.

Snacks du gillar: Jordnötter och choklad!

Favorit maträtt: Omöjligt att välja en, jag gillar allt med kyckling och halloumi.

Klädesplagg eller stil du ogillar: Jag är inte ett särskilt intresserad av låga jeans tillsammans med ett tajt urringat linne och ett skärp i midjehöjd utanpå.

Musik du gärna lyssnar på: Svensk musik med betydande texter, det blir mycket Jonathan Johansson, Lars Winnerbäck, Kent och liknande.. Men också mycket Feist, First aid kit, Ane Brun och The tallest man on earth.

Ser helst på teven: Grey's anatomy, Downton Abbey, Så mycket bättre.. och svenska kriminaldraman så som Bron som precis slutat visas på svt.

Saker att göra om du vore ekonomiskt oberoende: Jag skulle inte sluta arbeta, det skulle bli för långtråkigt. Men jag skulle nog köpa mig en fin lägenhet som jag skulle fylla med fina loppisfynd, sen skulle jag vilja se en lite av världen, och införskaffa mig en ny kamera. Jag skulle nog leva lite flottare helt enkelt.

... Nä nu blir det kvällsfika och kvällens avsnitt av Desperate Housewives!

Inga kommentarer: