12 oktober 2011

Om att våga drömma.

Idag är en sådan dag då jag känner att jag inte är helt körd ändå. Jag är trots allt bara 20 år, har redan arbetat som frilansjournalist i ett år på en tidning jag tidigare har haft praktik på, jag har läst på Högskolan i Gävle i ett år och förhoppningsvis fortsätter jag mina studier där i vår.

Många skulle säkert tycka att jag hittills har åstadkommit relativt mycket, att jag borde vara nöjd, men så känner inte jag, jag skulle vilja prova på flera andra yrken, få andra erfarenheter, jag vill ha ett proppfyllt CV, trots att jag inte tycker att det ska vara det viktigaste när man söker jobb, men sorgligt nog är det det.

Jag har på den senaste tiden blivit otroligt framåt, jag backar inte för mycket och kämpar för att få det jag vill ha, när jag misslyckas försöker jag alltid att börja på en ny kula och tänker "då var det inte meningen att jag skulle få det jobbet, men någonstans hör jag hemma också, jag har bara inte hittat dit än"

Idag känner jag att jag är ung och redan fullproppad med tusen lärdomar bara från det senaste året, lärdomar som inte alla har. Jag är ständigt på jakt efter nya utmaningar och har en vilja utan dess like. Idag tror jag att jag kan ta mig vart som helst i världen. Hoppas det håller i sig mer än en dag bara. Hej så länge.

Inga kommentarer: